Emirates, 200 milyon dolarlık havacılık sürdürülebilirlik fonu oluşturdu
Dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi olan Emirates, ticari havacılıkta fosil yakıtların etkisini azaltmaya odaklanan araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) projelerini finanse etmek için 200 milyon dolar ayırdığını duyurdu.
3 yıllık bir döneme yayılan fon, bugüne kadar herhangi bir havayolu şirketinin sürdürülebilirliğe yönelik en büyük taahhüdüdür. Bu bağlamda Emirates, gelişmiş yakıt ve güç teknolojileri üzerinde çalışan lider kuruluşlarla da ortaklıklar geliştirmeyi planlıyor.
Emirates Havayolu Lideri Sir Tim Clark Konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Havacılıkta çevresel etkimizi azaltma konusunda en büyük dezavantajla karşılaştığımız alan olan gelişmiş yakıt ve güç çözümlerine 200 milyon dolar ayırmayı planlıyoruz. Sektörümüzün ticari uçak ve motor teknolojisi, yakıt tedarik zinciri ve düzenleyici ve ekosistem ihtiyaçlarına yönelik uzun vadeli bir çalışma yürüttük. Havayolu şirketlerinin mevcut emisyon azaltım patikaları ile departmanımızın belirlenen zaman çizelgesinde net sıfır hedeflerine ulaşamayacağı açıktır.
“Sektörümüzün daha iyi çözümlere ihtiyacı olduğuna inanıyoruz ve bu nedenle Ar-Ge alanında lider kuruluşlarla ortaklık kurmayı hedefliyoruz. Amacımız, ticari havacılığın uzun vadeli sürdürülebilirliği için pratik çözümlere anlamlı bir katkı sağlamaktır.
Uygulanabilir çözümler bulunana kadar Emirates, işletme çapında çevreye duyarlı uygulamaları sürdürecektir. Bu uygulamalar, uygun olduğu durumlarda SAF kullanımını, verimli filo operasyonlarının sağlanmasını ve çağdaş uçakların filoya dahil edilmesini içerir. 200 milyon dolarlık fonumuz Ar-Ge faaliyetlerine ayrılmıştır ve işletme maliyetlerini karşılamaktadır. harcanmayacak.”
Emirates’in Çevresel Sürdürülebilirlik Yönlendirme Komitesi, teknik uzmanların desteğiyle fondan yapılan ödemeleri denetleyecek.
Emirates’te emisyon azaltma girişimleri
Emirates’in uzun süredir devam eden çevre politikası ve stratejisi, faaliyetlerini 3 alana odaklıyor: emisyonları azaltmak, sorumlu tüketim ve vahşi yaşamı ve yaşam alanlarını korumak.
Ocak ayında Emirates, Boeing ve GE ile ortaklaşa %100 SAF ile güçlendirilmiş ilk gösteri uçuşunu başarıyla tamamladı. Havayolu, 2017’de SAF ile yaptığı ilk uçuştan bu yana, SAF pazarına aktif olarak katılmaya ve mümkün olan yerlerde SAF’ı kullanmak için ağında fırsatlar aramaya devam ediyor.
Bununla birlikte, şu anda piyasada bulunan tek SAF türü olan biyo-bazlı SAF’nin arzı son derece sınırlıdır. IATA, dünya çapındaki yıllık SAF arzının havayollarının ihtiyaçlarının %0,1’inden azını karşıladığını varsayar.
Emirates, sürdürülebilir havacılık yakıtı konusunda çeşitli endüstri çalışma kümelerinde ve paydaş bağlı kuruluşlarda yer almaktadır. Havayolu geçtiğimiz aylarda BAE’nin Temmuz 2022’de Enerji ve Altyapı Bakanlığı ile Dünya Ekonomik Forumu tarafından ortaklaşa BAE GCAA ile başlatılan güçten sıvıya (PtL) yakıtlar yol haritasının geliştirilmesine katkıda bulundu. BAE’nin Enerji ve Altyapısı olarak. Sağlık Bakanlığı tarafından Ocak 2023’te başlatılan Ulusal Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı Yol Haritası’na da katılmıştır.
Emirates’in genç ve modern bir filoya yaptığı yatırım, emisyonlarını azaltma taahhüdünü gösteriyor. Havayolu şu anda A350’ler ve 777X’ler dahil olmak üzere en yeni Airbus ve Boeing geniş gövdeli uçaklarından 200’e sahiptir.
Emirates’in genç ve modern bir uçak filosuna yaptığı yatırım, emisyonlarını azaltmaya yönelik en büyük taahhüdü olmaya devam ediyor. Havayolu şu anda A350’ler ve 777X’ler de dahil olmak üzere en yeni Airbus ve Boeing geniş gövdeli uçaklarından 200’e sahip.
Havayolu, operasyonel olarak mümkün olan her yerde gereksiz yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmanın yollarını aktif olarak araştıran ve uygulayan kapsamlı bir yakıt verimliliği programına sahiptir. Programın en değerli girişimlerinden bazıları şunlardır:
- Her uçuş için en verimli uçuş planını oluşturmak üzere hava seyrüsefer hizmeti sağlayıcılarıyla ortaklaşa çalıştığı “esnek rotalar” veya esnek rotalar işletmek, ters rüzgarlardan ve hava sistemlerinden kaçınırken doğal arka rüzgarlardan yararlanmak. Bu çabalar 2003’ten beri devam ediyor ve Emirates ayrıca bu rota sistemini mümkün olan her yerde standart bir işletim prosedürü olarak dünya çapında yaygınlaştırmak için IATA ile birlikte çalışıyor.
- Uçak yerdeyken yakıt tasarruflu uygulamaların tanıtılması; örneğin: uçağın Yardımcı Güç Ünitesi (APU) yerine yer güç ünitelerini kullanmak ve inişten sonra taksi yaparken motorlardan birini veya her ikisini birden kapatmak.
Emirates ayrıca, Dubai’deki bazı operasyonel binalarına güç sağlamak için güneş panellerinin montajı ve hem hava hem de kara tarafında elektrikli araçların kullanımı dahil olmak üzere yenilenebilir enerji girişimlerine yatırım yapıyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı